16 Şubat 2016 Salı

Windiosdroid diye bir işletim sistemi mi çıkarsalar acaba?

Bu akıllı telefonlar ortaya çıktı çıkalı sorulan en mühim sorular olan ''En iyi işletim sistemi hangisi?, İOS mu Android mi Windows Phone mu?, En iyi telefon hangisi?'' yüzeysel bir bakış açısı. Bu yazıyı yazmak hiç aklımda yoktu fakat bir teknoloji sitesindeki bir tartışmaya dahil olunca yazdığım uzun yorum bir işe yarasın diye buraya koyayım dedim. Aslında bu konuda sayfalarca yazı yazılabilir. hem yazılmış ta fakat herkes kendi kullandığını övdüğünden hep diğer sistemlere karşı acımasız tavırlar göze çarpıyor. Ben bu işletim sistemlerini kullanmış şuan symbian kullanan biri olarak diyebilirim ki en iyisi diye bir olay

yok seçim meselesi herkes sistemlere bakacağına kendi ne istediğine bakmalı. :)

Herkes istediğine iyi desin. İnsaflı olarak olaya bakan birisi şunu rahatça diyebilir ki:

1)

  • Cebimde bilgisayar taşıyacağım,
  • Her işimi halledip telefona verdiğim parayı son kuruşuna kadar kullanacağım diyen birisi android alacak telefonda özgürlüğü yaşayacak ama bunu yaparken...
  • Stabillikten (alt ve orta segmentte biraz fazla olsada yeni çıkan s6 ve muadilleri ile stabillikte sıkıntı çekeceğini düşünmüyorum) bir miktar ödün verecek.


2)


  • İki bin üç bin lira para vereyim cebimden çıkardığımda millet zengin olduğumu anlasın, 
  • Yüklediğim uygulamaları apple firmasının istediği sınırlarda stabil(kasmadan) kullanayım, (yalnız bu kasmadan olayı bir üst model iphone çıkana kadar sürer çünkü yeni gelen güncelleme ile eski iphone'lar iphone kullanıcılarını rahatsız edecek şekilde kasnaya başlar, güncelleme yapmıyorum deme şansınız yoktur çünkü bu seferde programlar güncellenmez), 
  • Hava atayım deyip bi mp3 için bile ya program indirmeyi yada bilgisayar bulup ona itunes yükleyip oradan yüklemeyi göze alanlar 
  • Çok kısıtlı bu telefon eleştirilerine ''ya ne olsaydı virüs mü kaçsaydı telefonuma'' diye gönül rahatlığıyla tatmin edici cevap verebilecek olanlar ios kullanabilir.


3)

  •  İphone'nun virüs kapmamazlığı ve bozulmayan stabilliğini isteyen ancak o can sıkıcı kısıtlamalara gelemeyenler 
  • O kadar para verdim biraz telefonumu istediğim gibi kullanayım kendime göre özelleştireyim isteyenler, 
  • Androidin karmaşıklığından ve kasmalarından sıkılıp sakin sade bir sanal arkadaş isteyenler, 
  • Adam akıllı kamerası olsun diyenler(üst model lumialarda bulunabilir), 
  • Muadil program azlığına katlanıp aynı konuda bin program yerine 5-10 program yeter telefondan bilgisayar olmasını bekleyemem diyenler, Windows phone kullanabilirler.


  Benim şahsi kanaatime gelirsek ben telefonu sağlamlığı ve beni çok uğraştırmamasını istediğimde ve e-posta ve internette ufak tefek gezintiler dışında kullanmayacağım bir zaman gelirse ancak o zaman iphone alırım. Ancak arkadaşlara video mp3 foto attığım telefonu kurcalamaktan telefonla uğraşmaktan lezzet aldığım bu yıllarda iphone gibi suratı mahkeme duvarı gibi olan oraya çok dokunma burayı izinsiz elleme diyen bir telefonu kesinlikle kullanmak istemem. Sadece hafızası fazla olsun diye 500-600 lira fark koyan bir firmaya daha doğrusu hiçbir zaman para vermek istemem lakin işte olurda kanarsam diye yukarda alabilirim dedim.
  Windowsphone ise gelecekte bilgisayar sistemi olan abisine yetişecek diye ümit ediyorum. Kötü bir başlangıç yaptı fakat şuan ki izlenimim kötü bir konumda olmadığı. İnsanlar (kullananların büyük bir kısmı da dahil)bu telefonun dilinden anlamıyorlar diğerlerinden aşağı zannediyorlar ama uygulama eksiği hariç sistemin diğer sistemlerden aşağı kalır bir yanı olduğunu düşünmüyorum. Şuan geçiş aşamasında wp10 sisteminin bir süre oturup tecrübe kazanıp bilgisayar dünyasında ezici üstünlüğe sahip abisi olan bilgisayar sürümüyle entegrasyonunun tamamlanması gerekiyor.
  Androidi ise bazı olayları aşmış bir sistem olarak görüyorum. Stabillik sadelikle ve güvenli olmayan programları indirmeyerek muhafaza edildiği sürece şu durumda en kullanılası sistemdir bana göre. İphone sahiplerinin hava atma isteği de zaten Samsung'un Note ve S serisiyle çoktan aşılmış bir durumda.
  Aslında bu yazılanlar ve bu konuda yazılmış binlerce yazıyı boşverip görünümü en hoşa gideni almak en iyisi. Zaten bir süre sonra bakıyorsun ki hiçbirinin bir diğerinden bir farkı yok hepsi aynı işe yarıyor. Bu işleri bırakıp bol bol kitap okumak belki spor yapmak belki annenle babanla dostunla sohbet etmek(telefonla internetle değil) en iyisi, şu telefona bakarak harcadığım zamanlarda bir sürü daha güzel işler yapılabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder